łóżko
w

Jak dobrze spać? 11 Wskazówek dotyczących lepszego snu!

Jak dobrze spać? Zaburzenia snu nie są nieuniknione. Często wystarczy przestrzegać kilku zasad, aby odzyskać przyjemność z dobrego snu. Zajęcia i napoje do zakazu, komfort w pokoju … Postępuj zgodnie z naszymi radami, aby dowiedzieć się jak lepiej spać!

Unikaj kofeiny i teiny

Jak dobrze spać? Fani kawy będą zawiedzeni, lepiej wypić ostatnie espresso po obiedzie . Podobnie, jeśli chodzi o napoje z herbatą i colą, najlepiej przerwać je po godzinie 16:00. Udowodniono, że kofeina wydłuża czas zasypiania i skraca czas snu. Zamiast tego wypij ziołową herbatę z kojących roślin (kwiat lipy, werbeny, rumianku lub pomarańczy, ale także passiflory, waleriana, głóg i chmiel) lub szklankę letniego mleka o działaniu uspokajającym

Żadnego sportu wieczorem

Sport jest dobry dla zdrowia, ale lepiej jest uprawiać jogging, gimnastykę programu jego stoczni lub jego sesji pływania w godzinach porannych lub w czasie przerwy obiadowej, a nie wieczorem. Rzeczywiście, od godziny 19:00 temperatura ciała zaczyna spadać, co oznacza, że ​​organizm przygotowuje się do odpoczynku. 

Chcesz dowiedzieć się jak dobrze spać? Przyspieszając tętno, uprawianie sportu utrzymuje wyższą temperaturę ciała i wybudza organizm, zaburzając tym samym rytm biologiczny. Jeśli twój harmonogram nie pozwala ci ćwiczyć w ciągu dnia, weź letni prysznic i poczekaj co najmniej 2 godziny po zakończeniu sesji, aby iść spać. 

Zjedz lekki posiłek

Trudne trawienie przeszkadza w zasypianiu, dlatego unikaj ciężkich obiadów przed pójściem spać. Unikaj czerwonego mięsa, pikantnych potraw. Wolisz surowe warzywa, biały chleb, makarony, ryby i warzywa oraz wszelkie produkty mleczne, które zawierają tryptofan , aminokwasowy prekursor serotoniny, hormon spokoju i snu! Jeśli chcesz dobrze spać, zjedz obiad tak wcześnie, jak to możliwe (najlepiej dwie godziny przed snem), ponieważ trawienie podnosi temperaturę ciała.

Letnia kąpiel ułatwiająca zasypianie

Czy w nocy bierzesz gorącą kąpiel, aby się uspokoić i przygotować do snu? Błąd! Kiedy programuje sen, organizm obniża temperaturę wewnętrzną. Musisz więc iść w tym kierunku i zamiast tego zaproponować sobie letnią kąpiel (lub prysznic), maksymalnie 37 ° C, aby się uspokoić i zapewnić sobie dobry sen.

Szanuj swój sen

Czy masz problemy z zasypianiem w nocy? Może po prostu tracisz czas na zasypianie, ponieważ chcesz zobaczyć koniec filmu, dokończyć książkę lub jesteś z przyjaciółmi. Ponieważ sen jest podzielony na cykle trwające około półtorej godziny, jeśli przegapisz swój „pociąg”, będziesz musiał poczekać na następny!  

Ryzykujesz odwrócenie się i powrót do łóżka bez możliwości zawieszenia samochodu! Podobnie nie musisz iść spać z kurczakami, jeśli nie czujesz się zmęczony, nie będziesz mógł zasnąć! Kiedy pieką cię oczy, ziewasz i drżysz … Już czas, idź spać! Następnie spróbuj, jeśli to możliwe, iść spać i wstawać mniej więcej o tej samej porze każdego dnia. Jeśli nadużyjesz swojego schematu snu (kładzenie się spać o 11 rano w dni powszednie, o 4 rano w soboty, wstawanie o 14, itd.), Będzie Ci coraz trudniej spać dobrze.

Uważaj na ekrany

Niektóre czynności silnie zakłócają dobry sen, jeśli jest delikatny. Unikaj telewizji, gier wideo i smartfonów. Urządzenia te emitują niebieskie światło zbliżone do światła dziennego, które uruchamia mechanizmy czuwania. Dlatego lepiej jest zatrzymać je co najmniej 1 godzinę przed pójściem spać. Chociaż obecnie dostępnych jest wiele aplikacji na smartfony z „niebieskim światłem”, najlepiej jest zakazać korzystania z ekranów w sypialni. 

jak dobrze spać

Zapominamy o zmartwieniach

Jak dobrze spać, podatki, księgowość, kopie do korekty, zapominamy! Co najmniej 1 godzinę przed pójściem spać przygotuj się do snu: ćwicz aktywność, którą lubisz (medytacja, robienie na drutach, malowanie, czytanie, itp.) I odłóż na bok listę zadań do wykonania. Dzięki temu będziesz dobrze spać w nocy.

Również zakazane są spory małżeńskie! Nie ma to jak denerwować się, a potem znowu szarpać się na poduszce i źle spać!

Sypialnia, miejsce do spania … i kochania się 

Bardzo ważne jest, aby szanować rolę swojej sypialni, jest to miejsce do spania, a nie pokój wielofunkcyjny! Z drugiej strony nie odmawiamy uścisków i seksu , które zwiększają poziom oksytocyny. Ten hormon miłości pomaga zmniejszyć stres poprzez obniżenie poziomu kortyzolu, hormonu stresu. Jak dobrze spać? Rób to śmiało w łóżku ze swoją partnerką!

Pomieszczenie o odpowiedniej temperaturze

W swoim pokoju, włączyć dogodnie temperaturę 19 ° C . I śpij z ciepłymi stopami! Naukowcy właśnie wykazali, że ogrzewanie kończyn sprzyja rozszerzaniu naczyń krwionośnych, a tym samym krążeniu krwi. Przyczynia się to do zasypiania. Odważ się rehabilitować skarpetki w łóżku!

Czerni i ciszy

Chcesz wiedzieć jak dobrze spać? Najlepiej zanurzyć pokój w całkowitej ciemności: zamknąć okiennice, zainwestować w zasłony zaciemniające lub założyć maskę do spania. Cisza jest również niezbędna, aby zapewnić spokojny sen. Jeśli Twoi sąsiedzi są głośni lub jeśli Twój partner chrapie, zainwestuj w zatyczki do uszu.

Dobry materac na wspaniały sen

Trudno jest przeżyć senne noce, gdy śpisz na wypaczonym materacu lub gdy najmniejszy ruch współlokatora sprawia, że ​​podskakujesz. Materac zmieniany powinien być co 10 lat! Chcesz dobrze spać? Pamiętaj by zmieniać swój materac!

Czytaj także: Jak złagodzić i spowolnić wypadanie włosów?

yoga

Zdrowy styl życia się opłaca

Jak zadbać o cerę w domu?

Jak zadbać o cerę w domu?